sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Friday, January 28, 2011

pakai kain jgn sampai sapu lantai..

salam ceria...
salam pagi jumaat..
heheheh..

tadi pagi pas balik dr bekpes..
cik ceria ternampak air ludah di lantai di coridor bangunan..
cepat2 cik ceria naikkan kain..
.
.
.
teringat kisah thn lepas..
masa cik ceria g amcorp mall kat pj..
ada nyonya tua tego..
nyonya tu pakai bju kedah dan kain batik..
nampak comel dan sopan..

dia bg nasihat kat cik ceria..
"cucu..jgn pakai kain sampai sapu lantai..
nanti kalau awak jln kat luau..kalo ada lori mayat lalu..
air mayat jatuh kat jln..awak lalu dan kain awak sapu.."
"kalau ada org ludah2 kat jalan..kain awak labuh sampai lantai,
awak pon sapu ludah tu..."

"terima kasih nenek"..cik ceria pon berkata..

sejak dr itu saya pon pakai kain singkat...

heheheh...



62 comments:

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

teringat dulu zaman sekolah..pakai suar beggy..besor dgn labuh kat bawah...

alien said...

ngeh2
makcik tukang sapu tak payah mop lantai dah
terima kasih kepada yg pakai labuh2 sapu lantai

yantz-yeem said...

kang leceh lak kan...nak solat x terjamin kebersihan kain tu...

bujal X said...

saya kalau pakai kain pelikat suka pakai atas lutut~kekadang paras peha je~~terasa seksi sangat~

haha~

Daddy Ziyyad said...

pakai skirt macam Bujal tu senang...:P

kakcik said...

Nasihat itu memang sangat cantik... :)

Solehah said...

masa sekolah2 dlu trend pakai kain labuh sapu lantai..hehe

cik emymilia said...

ohh...saya pendek..tak sesuai pakai kain labuh...he he

h4ni3 said...

jangan pakai skirt singkat tau!
hehehe

wahida said...

itu sebenarnya alasan nak pakai skirt pendek kan? kahkah...

DrSinga said...

pakai kain labuh.. tapi kasut tinggi..
boleh kan??!!

mekchu said...

hehehe... comel la entry nih...

paling menyampah kalo nmpk org meludah atau air ludah atas lantai... bencik!!!!!!!!

oleh itu, marilah kita angkat kain smbil bejalan... hehehe..

Ati Masrif said...

alamak..

pasni kena lipat skit le

skit labuh kak ati ni..

suka sgt pakai skit payung ni..hihi

rieyana ynn said...

betul juga tu...tapi time sekolah...lau kai kain singkat dia owg kata ulu...huhuhu...;d

gadisBunga said...

ada maksud tersirat di sebalik nasihat tu....

sal said...

eh...tk terbayang klu kena kt kain kita ya..

- GC - said...

tengok budak2 sekolah sekarang pakai kain atas buku lali. pelikssss

kak Erna said...

cik ceria..geli jugak kan..
tu sebab selalu pakai seluar je..dah tentu tak sapu lantai..

BonekadalamChermin said...

salah satu sebab
Islam mementingkan kebersihan



kalau suma pun sapu
susahla

huhu~

azieazah said...

Kalu kain labuh sangat, mak kita selalu kata kat kita, “sapu taik ayam”

hehehehe...

Anonymous said...

atek ..kene pakai skirt la hahah...

Heidi Shafiq said...

haha.. ko kene pakai short skirt..

Aku Dan Teksi said...

salam semua.
Nabi juga ada melarang pemakaian yang menyapu lantai sebegini(cari dlm hadis)

Mak Su said...

hih hih ;)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

nyonya tu mesti lucu orangnya:)

ckLah@xiiinam said...

...dan jangan juga pakai kain, kaki jauh lebih panjang dari kain...

:D

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kReen pakai ngam-ngam jer.
kang lain lak gomannya..

Armiza said...

sweetnya nyonya tu...mesti dia cool kan orgnya...=P

wahh...kain berjela2...ingat lagi kat skolah2 dulu..rmai jugaklah kawan2 buat style tu...^_^

en_me said...

singkat sangat kerr.. ammvoiii

MOH KEMBARA said...

Salam Ciceria, betoilah nasihat tu...pakai labuh sngt sampai ke lantai, bukan semua lantai dan jalan bersih, nanti nak solat kang. Akak mmg selalu jinjing sikit kain bila lalu kat jalan, tp kain memang ngam atas sikit pd lantai.

cikceriacorner said...

kawan2..esok saya reply kawan2 nye komen..saya da nak pulang ni..ehehh

cikceriacorner said...

en shah..

heheheh..a'ah..zaman sek dulu ek..
tp dulu sy sek semua pompuan..heheh

cikceriacorner said...

alien..

makcik tukang sapu kate time kasih kerana mudahkan keje makcik..heheh

cikceriacorner said...

kak yantz..

ehehhe..ape susah..bukak aje kain tu..hehehe

cikceriacorner said...

bujal..

hehehhe..seksi kat umah xpe..heheh

cikceriacorner said...

daddyziyyad...

hehehhehe..kat umah bleh le..heeh

cikceriacorner said...

kakcik..

hehehe..a'ah kan akak..:)

cikceriacorner said...

solehah..

hehhe..a'ah..pastu masa kat sek sy..cikgu lagi tarik kain tu..sebab pakai pjg sgt..ehheh

cikceriacorner said...

CE..

hehehe..saya pon pendek jugak..hehhee

cikceriacorner said...

kak hanie..

heheh..ok akak..:)

cikceriacorner said...

kak wahida...

heheheh..tiada alasan..:)

cikceriacorner said...

drSinga..

boleh2...tu xpe..heheh

cikceriacorner said...

mekchu..

time kasih akak..
saya pon xsuke org ludah sepah2..lagi2 siap ngan kahak..eii gelila..hehhe

cikceriacorner said...

kak ati..

hehehe..ala xpe kak..pakai aje..heheh

cikceriacorner said...

yana..

hehehhe..tu dolu2..heheh

cikceriacorner said...

gadisBunga..

heheh..tersirat dan tersurat...heehe

cikceriacorner said...

kak sal..

ehhehe..mintak dijauhkan kak..xmola...heheh

cikceriacorner said...

GC..

heheheh..la ni mcm2...heheh

cikceriacorner said...

kak erna..

heheheh..emm btul tu kak..selamat pakai suau aje kan..eheh

cikceriacorner said...

bonbon..

emm btul tu..saya setuju..heheh

cikceriacorner said...

kak azie...

heheheh..emm btul tu...kak..:)

cikceriacorner said...

Anonymous..

hehehhe..ok gak tu kan..

cikceriacorner said...

heidi shafiq..

heheh..ok gak tu..hehe

cikceriacorner said...

aku dan teksi..

terima kasih bang..emm btul tu..:)

cikceriacorner said...

mak su..

hehehheh

cikceriacorner said...

fifiey..

a'ah..heheh..akak pon rase mcm tu dik..lucu orgnye..:)

cikceriacorner said...

ckLah..

hehehhe...emm btul tu..tq akak

cikceriacorner said...

kak reen..

hhehehe..tu la yg sebaik2 nye..:)

cikceriacorner said...

armiza..

hehehe..maybe kot nyonya tu cool..tp memang nampak cool pon..heheh

heheheh...zaman sek dulu kan..:)

cikceriacorner said...

en me..

heheh..terlebih labuh la en me..hehheh

cikceriacorner said...

moh kembara...

akak..emm btul tu..pakai labuh sgt nak wat solat pon payah kan..

heheh..terima kasih akak

cikceriacorner said...

terima kasih kwn2 semua keran abg komen..hehe