sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Thursday, October 09, 2014

Taare Zameen Par menyentuh hati

salam ceria..
malam tadi tgk cite hindustan ngan adeeb..
bapaknya da tido..
cite ni sangat menyentuh perasaan..

citenya begini..
ishaan seorang pelajar tahun 3 yang payah dalam 
semua urusan di sekolahnya,
dia tidak boleh membaca dan menulis.
selalu melihat dunia dengan imaginasinya,
setiap mata pelajaran dia mendapat markah rendah,
membuatkan guru-guru menjadi geram..

ishaan dicap sebagai anak pemalas,nakal dan tidak berguna.
akhirnya orang tua ishaan memindahkannya ke sekolah
berasrama, namun dia tetap mendapat nilai yang buruk
dalam semua mata pelajaran,
lalu dia berada dalam tekanan.

sehinggalah akhirnya muncul seorang guru baru
bernama ram shankar nikumbh yang merubah keadaan dirinya..

lakonan aamir khan sebagai cikgu ram dan darsheel safary sebagai ishan sangat berkesan..semua pelakon berjaya melakonkan watak masing-masing dengan jayanya..banyak pelajaran dan pengajarannya..

xrugi tengok...start pukul 10.00 malam hingga 1 pagi..
hari rabu..memang best..



7 comments:

Kakzakie said...

Kakak tak menontonlah malam tadi tapi bila tengok gambar yg ditepek dan sedikit sinopsis diberi kakak rasa kakak pernah menonton sebelum ini. Budak tu pandai melukis kan... Sampai akhir ceritanya ramai-ramai kat tangga menyanyi dan menangis sebab budak tu akhirnya berjaya...

cikceriacorner said...

kakzakie..

heheheh..a'ah kak..betul tu..bestkan..

aizamia3 said...

Kali pertama tengok cerita tu.. penuh dengan pengajaran buat kita.
Olahan cerita yang simple tapi memberi kesan mendalam.

Kebetulan masa tayangan kat tv2 tu hampir sama tayangan di tv8 (kalau tak silap).. Kat tv2 lewat setengah jam je tayangannya.. ;)

Ain Ibrahim said...

memang best pun cerita ni. saya sanggup beli cD sebelum ni.

cikceriacorner said...
This comment has been removed by the author.
cikceriacorner said...

aizamia3..

a'ah kan kak..banyak pengajarannya..

cikceriacorner said...

ain ibrahim..

a'ah kan ain best kan...oyeke..kalo mcm tu bleh pinjam cd ain...hehehhe