sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Saturday, January 08, 2011

kena bercucuk tanam ni..


(serai dan bunga kantan..)

salam ceria..
semenjak 2 menjak ni..
semua barang naik..
terasa jugak la..
tp nak buat mcm mana kan..
kalo duduk kg..
boleh bercucuk tanam..
macam2 boleh tanam..
tepi rumah..
keliling rumah..
kalo kat bandar ni pon bleh jugak..
tp mcm cik ceria dok umah 
atas angin..
nak tanam tanah ciput aje..
emmm..
beli kat pasau chow kit le nampaknye..
heheheh..

berbudi pada tanah banyak untungnye..
hasil dapat..oksigen dapat..
sihat sebab peluh keluau..
tp pegi pasau pon peluh 
keluau jugak kannss..
heheehe..

26 comments:

kucingorengemok said...

mintak serai skit, nak buat nasi lemak!

kakcik said...

Tiada yang murah sekarang ni - rasa macam nak tanam bawang dan cili je... :(

kak Erna said...

cikceria..betul la kan..mari kita menanam..

sal said...

menanam ikut tangan2 gak..
kalau tangan sejuk maka tumbuhlah tumbuhan tu dan kita rasa gembira..
selamat mencuba..mana tahu tangan sejuk..klu menjadi , pos kat sini sikit hasil tanaman tu yeee

alien said...

lama x pegi pasar
hehehe

azieazah said...

Kalu dah rajin tu, eloklah tanam banyak skit...:)

pasni tanam kelapa utk santan.
tanam pokok pisang, leh dapat daun dan buah utk goreng...

atau tanam jer durian, leh gak buat pengat petang-petang. Hikhikhik!

Zareda Norman said...

tanam dalam pasu pun ok.. kak zar belasah dalam pasu aje, daun kari daun kunyit

Armiza said...

boleh jimat2 macam nie...=P

zino said...

elok juga kalau boleh berkebun.. dalam pasu pun ok.. hehe

cik emymilia said...

kak umah ada tanam pokok bunga kantan....kalau kat pasar sebatang dah seringgit rege dia...

fuhhh...kalau buka ladang bunga kantan dah kayo den macam ni...ekeke

sahromnasrudin said...

sekarang nie semua kne bayor..kua uma stat enjin je, duit dah mengalir huhuhuhh

Daddy Ziyyad said...

setakat daun pandan, cili, serai tu, boleh tanam dalam pasu.

cikceriacorner said...

kog..
hheheh..boleh kak..meh datang kg saya..heheh

cikceriacorner said...

kakcik..
a'ah kakcik..semua mahal..boleh aje kalo kite tanam..tanam dalam pasu pon ok kan..ehehhee

cikceriacorner said...

kak Erna..
jom akak..mari kita menanam..ehheh

cikceriacorner said...

kak sal..
heheheh..a'ah kan kak..ada tgn panas n sejuk kan..heheh..boleh jugak..kalo hasil menjadi..saya pos..insyaallah..heheh

cikceriacorner said...

alien..
best g pasau..macam2 ada..:)

cikceriacorner said...

kak azie..
ehhehe..a'ah kan..
bestnye kalo tanaman yg kita tanam menjadi..
macam2 boleh dapat..hehhe
best2..:)

cikceriacorner said...

kak zar..
ok gak kan kak..saya pon rase nak buat macam tu gak..terima kasih akak..:)

cikceriacorner said...

armiza..
a'ah kan jimat...daun kari kalo kat pasau kene beli..tp kalo tanam dapat free..heheh

cikceriacorner said...

uncle zino..
a'ah kan uncle..betul tu..:)

cikceriacorner said...

CE..
hehehe..a'ah kalo ada tanah bleh wat bisnes kan..ehheh..:)

cikceriacorner said...

shah..
emm btul tu..kuau umah..semua duit kan..:)

cikceriacorner said...

Daddy Ziyyad..
emm betul..saya setuju..ehhehe..terima kasih..:)

gadisBunga said...

aku nak bercucuk tanam sebab harga barang dah mahal gile sekarang. abis lari bajet!

cikceriacorner said...

gadisBunga..
hehehe..aku pon..semua naik kan..heeheh..kalo tanam duit..duit boleh tumbuh x?hheheh