sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Friday, January 21, 2011

Minuman manis..


(bestnye air ni..hehhe)

salam ceria..
ni cik ceria dapat info kat majalah rapi..
minuman manis memang best..
tapi..
satu kajian terkini telah dibuat di Princeton University
mendapati minuman yang tinggi 
kandungan gula dan sirap jagung ringgi faktosa
mampu menyebabkan lebihan lemak tubuh
yang melampau terutamanya di bahagian perut..

kalau kita perasan perut kita buncit dan sukar dikempiskan,
maknanya kita perlu menghentikan
tabiat itu serta merta..
ehehheh..

kurangkan manis dalam minuman,
tambahkan manis dalam senyuman..


22 comments:

♥ manje ♥ said...

salam cikceria

hehe kita tak suka air manis dan kuih2 yg manis... erk ssh nk snyum jugak... sbb tak minum air manis (^_^) ~

alien said...

hehehe
kene minum air suam banyak2 lah kot

BonekadalamChermin said...

YESSSSS!!!

pastu minum dgn ais pulak
terusla tepu semua lemak!

hihihi

thanx for the info!





SALAM JUMAAT!

sahromnasrudin said...

alamak...betul ke nie..kne elakkan mende manis la gamaknya huhuhh

azieazah said...

Dah la manis, membuatkan kita buncit plak.

Adehhhh

Tapi itu yang sedap.

gadisBunga said...

saya mmg anti air manis. tapi perut tetap buncit juga. huu~

wahida said...

alaaaaaa, tapi tu yg sedap...habis camno?

kakcik said...

Kalau macam tu, kena minum lebih banayk air suam je.. :)

cikceriacorner said...

manje..
salam manje..

heheheh..marila kite senyum..
mesti manje senyum manis..heheh

cikceriacorner said...

alien..
a'ah..kite kene minum air suam byk2..hehe

cikceriacorner said...

bonbon..
salam jumaat...
kalo minum ais..lemak pon tepu..heheh

cikceriacorner said...

shah..
gula kene kurangkan..jgn sampai xminum langsung..hehe

cikceriacorner said...

kak azie..
heheh..a'ah kak..
emm kita kene krgkan bende2 manis ni..hehe

cikceriacorner said...

gadisBunga..
saya pon anti manis2 jugak..tp perut sy pon buncit gak la GB..heheh..mcm tu..

cikceriacorner said...

kak wahida..
hehehe..emm bleh..tp kene kurangkan..:)

cikceriacorner said...

kakcik..
a'ah kak...banyakan senyuman xpe..heheh

ahsfantasy24 said...

hehe betul tu,
sme2 kte tmbahkan manis
dlam snyuman.. :)

rieyana ynn said...

waaaa...bahaya tu..tapi air manis lew yg best huhuhu..

cikceriacorner said...

ahsfantasy24..

hehhehe..emm betul tu..kene bykkan senyuman..hhehe

cikceriacorner said...

yana..

hehehe..emm kene bykkan minum air suam..:)

ckLah@xiiinam said...

Oooops, kebetulan ada 2 frasa yang sama dengan entri ckLah hari ini. Sokong! Sokong!


Hehehe..

cikceriacorner said...

ckLah..

hehhe..ye ke ckLah..terima kasih ckLah..:)