sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Wednesday, February 16, 2011

patut ke..kalo org x respek kite..kite nak respek org tu?

salam ceria...
hehehe..

nak cikceria nak tanya pandangan kawan2..
patut ke..kalo org xrespek kite...
kite nak respek org tu?

xpela..pk positif aje..
biaula org buat kite..
kite jgn buat org..
buat baik dibalas baik..
buat jahat dibalas jahat..

hehhehe..ni xde kene mengena 
dgn sesape pon..
cube terlintas di pikiran..ehhehe

45 comments:

Kakzakie said...

Tidak kalau kita hormat org lain. Yg penting ikhlas.

rieyana ynn said...

kalau selalu sgt dia tak respek kita..kita pun tak perlu lah na respek dia an...;d

bujal X said...

saya akan pandang orang itu dengan penuh kehinaan~haha~

sahromnasrudin said...

sy selalu ditanya patut ke kiter selalu ke blog org tue ( bukan awak ya), kita hantar komen kt blog dia tapi dia tak pernah melawat blog kita jauh lagi nak bg komen....cemane erk nak jawab huhhuhuhh

Wanita Bertudung Hijau said...

pd sy perlu hormat dia wpun dia x hormat kita, insyaAllah ada ganjarannya esok2 :-)

Daddy Ziyyad said...

~satu benda yg saya belajar ialah:

"kita jangan mengharap ucapan/gesture terima kasih dari sesama manusia, sebab dgn tuhan pun manusia tak tahu berterima kasih, inikan pula sesama manusia".

~pasal bab respect ni, tak perlu tunjukkan respect, dan tak perlu juga dibuat musuh. Act normally, naturally.

alien said...

kita buat baik dapat balasan baik.
buat jahat dapat balasan jahat.
Cuma masa balasan tu kita tak tahu lah bile.. ye tak..

gadisBunga said...

paling penting, respek kepada manusia tidak perlu berlebihan.

chill ok..

Ati Masrif said...

kalau kita tetap buat baik
nanti dia akan terasa sendiri...



Jom baca: Tag Dari Tok Dukun

en_me said...

x ceria lar tewww.. uhuhu

kak Erna said...

cik ceria..betul tu..
biarlah orang buat kita..jangan kita buat orang..

shahrul said...

kalau org tu da mmg jnis x respek kita,macm mn kita nak respek org tu....

Adinda Amy Sensei said...

ikhlaskan diri...biarlah dia tak nak respek kita pun...asalkan kita tak berperangai mcmnya.. itu kan lebih baik...kan?

wahida said...

buek apo nak respek org camtu...buang maso yo...

cikceriacorner said...

kakzakie..

heheh..emm btul tu kak..yg penting kite ikhlas kan..

cikceriacorner said...

yana..

ehhehe..eemm btul gak tu dik..tp kite kene respek org gak kan..

cikceriacorner said...

bujal..

hehehhe..kamu ni...

cikceriacorner said...

shah..

heheheh..kalo saya..saya xkisah..saya dtg blog org,org xnak dtg blog saya xpela..maybe dia sibuk..pk yg positif..heheh..yg penting kite eppy..heheh

cikceriacorner said...

wanita bertudung hijau..

emm..btul tu saya setuju..

bak kata pepatah..kita bg bunga..walopon org tu bg taik..Allah lg tau segalanye..heheh..

cikceriacorner said...

dedi ziyyad..

emmm btul tu..tq dedi..kite respek org act naturally..
dan xperlu tunggu ucapan terima kasih..emm btul tu..

pd tuhan pon kdg2 kite xberterima kasih kan..

cikceriacorner said...

alien..

hehheh..emm btul tu..heheh

cikceriacorner said...

gadisBunga..

heheh..wokey..roger n out..:)

cikceriacorner said...

kak ati..

heheh..emm btul tu kak..

hehehe..kita da baca da tag dari tok dukun yg baik ati..hehe

cikceriacorner said...

en me..

hehehhe..tadi xceria..skrg da ceria..heheh..mcm tau2 aje..heheh

cikceriacorner said...

kak Erna..

emm..btul tu kak..saya setuju..heheh..
biau org buat kite..kite jgn buat org..:)

cikceriacorner said...

shahrul..

heheheh..eemm tu lah..kdg2 kene mengalah gak..

cikceriacorner said...

adinda emy..

emm..btul tu dik..asalkan kite ikhlas kan..:)

cikceriacorner said...

kak wahida..

hehehhe..emm tu la..tp kadang2 kene mengalah la kak..nak buat mcm mana kan..heehe

decrewz said...

Xpe, buat hal sendiri je.. Abaikan org yang x reti nak respek org lain, kali ni respect, lain kali xyah dah..ha3

Cikgu Den said...

tak patut. kalau kita nak orang hormati diri kita, kita terlebih dahulu kena hormati orang lain.

Mimi Jazman said...

hm.. kalau org ni punya pemikiran..org ni setuju sgt dgn cikceria.. berbuat baiklah walaupun orang lain tu buat jahat kat kite.. sabar jelah sebab ALLAH dah janji dalam ALQURAN..kalau orang tu bersabar,imannya akan bertambah..

kalau orang tak respect tak pe..para malaikat kiri dan kanan mencatit segalanya.. kan kan kan??

kita nak rahmat ALLAH je..manusia bukannya boleh bagi apa-apa pun kat kita..melainkan dengan izinNYA..

aNIe said...

cik ceria... mak akak selalu pesan... biar org buat kita... kita jgn buat orang... sebab ALLAH itu ada...

amry said...

kalau orang tu tak respek kita, kita pon tak yah la respek dia....tapi kalau orang tu buat jahat kat kita, jangan kita balas balik...respek lain, perlakuan jahat/baik tu lain pula. kan kan kan..ngeee

zino said...

kalau kita balas macam mana orang lain buat kat kita.. makna nya kita dengan dia serupa..

FarEast said...

biar la org buat kita ... byk kan bersabar ... lama2 nanti org tu akan sedar juga ;)

cikceriacorner said...

decrewz..

hehhe..time kasih..emm btul tu..selamat dtg..:)

cikceriacorner said...

Cikgu Den..

hehehe..kdg2 kan cikgu..kite memang hormat org..tp org xhormat kite..

tp sy xkisah..tp lambat laun org tu akan malu jua..hehhe

cikceriacorner said...

Mimi Jazman..

emm btul tu mimi..hehhehe..terima kasih..

sebab kat al Quran pon da kata..surah 17 ayat 7..
buat baik dibalas baik..
buat jahat dibalas jahat..:)

cikceriacorner said...

kak aNIe..

emm btul tu kak..terima kasih akak..:)

cikceriacorner said...

amry..

heheh..kan..kan..emm btul tu amry..

biaula org buat kite..kite jgn buat org..hehhe

cikceriacorner said...

uncle zino..

emm btul tu uncle..so biaula dia buat kat kite..

kite bersabaula..sebab kite bkn mcm dia kan..hehehe

cikceriacorner said...

FarEast..

emm btul tu far east..kite bersabau..byk ganjarannye dan hikmahnye..

cikceriacorner said...

terima kasih kawan2 semua..kerana sudi memberi pandangan dan cadangan..

kata2 ni juga secara xlangsung..memberi peringatan kepada saya yang kdg2 lupa..heheh

terima kasih semua..moga ceria selalu..:)

azieazah said...

Pada Kak Azie, bergantung pada status.

Contoh, jika seorang ayah yang sngat garang, jahat, khianat, penagih, dera (or mungkin rogol); kita tetap kena respect kerana dia ayah kita.

Tapi bagi orang yang tiada kaitan, jika boleh dilupakan, lupakan saja. Sudah tak timbul soal respect jika kita boleh mengabaikan dia terus.

cikceriacorner said...

kak azie..

emm betul tu kak..

xpe la...yg penting kite respek kat org..xrugi kan..:)