sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Tuesday, April 12, 2011

cerita 21-kebaikkan epal hijau

salam ceria..
hehehhe..

kebaikkan epal hijau memang banyak..

di antaranya..

Epal hijau boleh membantu mencegah:

  • Pembinaan kolesterol dalam dinding salur darah.
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Membantu kesihatan membran paru-paru.
  • Membantu kesihatan tulang dengan menambah bahan kimia (boron) pada mineral tulang.
  • Membantu kesihatan sistem kardiovaskular dengan mengekalkan tahap kolesterol darah.
  • Membantu mengekalkan berat badan.
  • Mengurangkan tekanan penyakit asma.
  • Mengurangkan risiko barah.

heheeh..cikceria dapat ni kat blog bos cikceria..pn amidah..
heheheh..xpe ek bos..saya amik..
kat entri pn amidah macam2 ada...hehehe

21 comments:

bujal X said...

blender pastu perah limau kasturi~yay!!

Kak Anie said...

Dulu akak selalu blendekan cik abang akak buah epal ijau...untuk kurangkan kolestrol...memang terbaik!!

Chik Att said...

minuman kegemaran CA ....

alien said...

ada stetemnt kat mana tah cakap.. kalau tiap2 pagi kita cium bau epel hijau ia boleh membantu utk kurus..
katanyalah

Kakzakie said...

Kakak suka epal hijau lepas tu tabur dgn serbuk asam. Sedap... tapi asam tu tak bagus tau....

Cik Ezy said...

epal hijau my pebret!
sedapppp!

Daddy Ziyyad said...

Bos pun ada blog....:P

gedek! said...

Kacang hijau sama tak...?

wahida said...

kurang suka mkn epal hijau ni...tapi jus epal mmg suka minum...

kak Erna said...

cikceria..blend campur asam boi pun bestkan

gadisBunga said...

saya suka be delicious. very the delicious!

*takde kaitan ek? hihihi~

KUREKURE COMEL said...

mmg bagus....mina dah cuba...
turun....

tp kalau buat air mcm kurang ckit...hehehe

h4ni3 said...

jus epal ijo... best!

ibuintan said...

my feberet tu.. jus epal hijau, memang baik tuk kolestrol

Aku Dan Teksi said...

kalau ada yg kena kencing manis doktor sarankan makan epal hijau ni

sal said...

amboi bnyk keistimewaan yg kita tak ketahui yee..

CGG said...

lama akak tak singgah sini:)

ape khabar owner blog?

DrSinga said...

masam!!
aku gestrik!

Cik Ina minat Do do Cheng said...

dulu selalu bagi arwah ayah air epal hijau ngan peria diblend, untuk sakit kencing manis.

sahromnasrudin said...

epal mmg terkenal..termasukla laptop jenama apple hehehehe dan i-phone huhuhhhh

Mak Su said...

sy mmg suka jus epal hijau :)