sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Wednesday, November 30, 2011

Hobi boleh buat duit

salam ceria..

semalam cikceria berbual ngan member cikceria..
member cikceria cerita anaknye cuti sekolah boring xtau nak buat ape..
tp dia ada hobi..iaitu memasak..
pastu..tetiba dpt idea buat kuih apam yg kecik2..
dan tengok kat internet cara2 buat kuih tu..
dan kini dia jual kuih tu dan laris..
4 kuih apam tu singgit..
akaknye tlg jualkan di universiti tempat akaknye belajar..
pastu dpt tempahan perkahwinan drpd saudara mara..
alhamdulila..
hobi boleh buat duit..

cikceria pon tgh pk..nak cari hobi yg boleh buat duit gak..heheh

kerana semalam ada kawan cikceria kata..
dia pon suka kalau hobi tu boleh buat duit..
dan dia telah cuba dan berjaya..

28 comments:

bujal X said...

tapi kalau malas macamana? ha~~

cikceriacorner said...

bujal x..

hehhehehe..kalo malas..ni yg payah..heheh..kene tunggu mood rajin la plak...hehhe

Kakzakie said...

Kadang dari hobby dah jadi rutin dan semakin maju dik... Betul asal jangan malas

gadisBunga said...

saya ada banyak hobi tapi satu pun tak jadi duit. heheheh!!!

wak gelas said...

wak pon setuju jugak tuu - duit bukanlah segala2nyeeee, tapi segala2nyeeee nak pakeyy duit jugakkk... eeeeE mingir mingir wak dh datang nihh nak komen komennnn

cikceriacorner said...

kakzakie..

emm betul tu kak..

kdg2 malas tu tetap ada..heheh

cikceriacorner said...

gadisBunga..

hehhehe..saya pon sama...macam mana ye..heheh

cikceriacorner said...

wak gelas..

hehehe..emm betul tu wak...

duit bkn segalanye..tp ape2 pon kene pakai duit..hehehe

mekasih wak mampir neng kene

Ati Masrif said...

sape tak suka
tapi asyik tak menjadi je..huhu


p/s:
cik ceria dah gitu2...
:)

DrSinga said...

apam polka dot tu eh??

lumayan wehhhhh..
senang je pulak tu.. gerenti tak hangus!!

sahromnasrudin said...

buat kek pun leh dpt duit.....
kadang2 dgn air liur pun boleh huhuhhhh

Acik Erna said...

cikceria..acik pun nak jugak..hobi yang boleh dapat duit..

zino said...

hoby uncle pulak mengabiskan duit .. cam mana tu hehe

aNIe said...

Kalau rajin...apa aje boleh buat duit kan? Kalau bab malas tu yang susah nak cerita tu...

Mak Su said...

hobi yg mudah sukses adalah hobi masak. sbb semua orang nak mkn.

seken adalah hobi menjahit. semua orang nak baju.

hobi tidu tak komersil, sbb semua orang leh buat sendirik, hahaha

gedek! said...

blogging pon boleh buat duit, apa?

BonekadalamChermin said...

buat duit
buat duit
buat duit


slalu je pikir gini
pastu penat pikir,

tido!

haha

ahsfantasy24 said...

Bila nak ada hobi
buat kuih ni.. huk3~

cikceriacorner said...

kak ati..

ehheheh..kite pon suka kak...tp asyik berangan...tu yg asyik xjadi..heheh

gitu2..?heheheh..belum lg kak...heheh

cikceriacorner said...

Dr Singa..

hehehe..a'ah kak..apam tu tgh femes kan...

cikceriacorner said...

shah..

a'ah kan shah..insyaallah..kalo rajin pasti boleh..heheh

cikceriacorner said...

kak erna..

heheheh..a'ah kan kak...saya pon nak gak..heheh

cikceriacorner said...

uncle zino..

hehehehe...emmm..ajak la saya sekali uncle..meh saya tlg abiskan sekali....hehehheheheh

cikceriacorner said...

kak anie..

emm betul tu kak...saya setuju..heheh

cikceriacorner said...

maksu..

emm betul tu maksu..makan n jahit baju memang laku..

kalo tdo..best gak..tp xde hasil..hehehe

cikceriacorner said...

uncle gedek..

hehehhe...emm tu la uncle..ramai kata mcm tu...tp sy blum dpt lg..hehehe

cikceriacorner said...

bonbon..

hehehhehe...penat pk..jom tido...hehhe

cikceriacorner said...

ahsfantasy24...

heheheh..emm xpe..kalo ada hobi lain yg bleh wat duit pon xpe..hehheh