sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Wednesday, August 01, 2012

petai o petai

salam ceria..
petai o petai..cikceria suka petai best..
petai best..lg best kalo dpt yg fresh...pehhh makk...
walopon lepas makan tinggalkan kesan bau..
tp ianya bagus untuk kesihatan..
antara khasiatnya ialah..
Khasiat yang lain pula ialah..menurunkan risiko darah tinggi dan strok..
Khasiat yang lain pula ialah...boleh meningkatkan kemampuan otak di mana ianya mengandungi kalium yg tinggi..
Khasiat yang lain juga ialah..mengatasi masalah sembelit di mana ianya mengandungi serat yg tinggi membuatkan petai memudahkan proses membuang air dan mengatasi masalah-masalah pencernaan..
dan akhir sekali...khasiatnya ialah membantu mereka yang ingin berhenti merokok krn terdapat vit B6 dan B12 bersama kalium dan magnesium yang terkandung dalam petai membantu menyembuhkan 
dr ketagihan rokok dengan pantas..







18 comments:

yantz-yeem said...

petai masak sambal 1!!!!!

doc said...

kencing jirus banyak banyak tau!!

kakcik said...

haring nanti...

maya amir said...

aaaa..suke gile petai:)

sal said...

sedapnya petai yee..
makan dengan sambal tumis ikan bilis..syoknya..
selamat berpuasa.moga dapat keberkatanNya..amin

Acik Erna said...

salam cikceria..acik muda2 dulu pun suka makan petai..dah tetua ni kurang dah

MOKCIK AZWA said...

sesekali pekena ulam petai sedap jugak..terkenang jeruk petai dari Perak nyum nyum..

Daddy Ziyyad said...

hahahahaha...komen doc singa sangat best!

the malay male said...

ye ke? ramai je org yg isap rokok tapi makan petai.

cikceriacorner said...

kak yantz..

bestye sambal petai..aku suka...heheh

cikceriacorner said...

doc..

hehhehe..tu harus doc..kalo x...baunye..pehhh..heheh

cikceriacorner said...

kakcik..

hehehehhe..

cikceriacorner said...

maya amir..

bestkan petai...yummy..heheh

cikceriacorner said...

kak sal..

a'ah kan kak..sedap kan kak..hehhe..

amin..selmat berpuasa akak..:)

cikceriacorner said...

kak erna..

salam akak...heheh..xpe la kan kak...ape2 pon petai bestkan..heheh

cikceriacorner said...

kak azwa..

heheehe..memang terbaek kan kak..heheh

cikceriacorner said...

daddy ziyyad..

hehehhehe...:)

cikceriacorner said...

the malay male...

hehehhe..tu xdpt den nak nolong...hhehehe