sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Tuesday, October 28, 2014

sedapnye dadih

salam ceria..
buat dadih memang senang..
lagi jimat kalo buat sendiri..
dapat banyak..
caranya mudah..
 
masukkan air 3liter,100 gram gula, 1 tin susu cair
dan setelah air mendidih matikan api..
dan masukkan serbuk dadih..kacau 5 minit..
dan masukan gula buahan dadih..dan kacau..
kemudian masukan dalam bekas dan siap..
 
dapat banyak...dan boleh bagi jiran..heheh
 
 dadih yg biasa sy gunakan


hasilnya...
 

17 comments:

tiga lalat said...

Salam. Hee dadih memang sedap dan nikmat.

Kakcik Nur said...

Makan sejuk-sejuk...nyaman je masuk ke tekak... :)

Hana Syed said...

simple je buat dadih ni tapi tak pernah nak cuba hihi

Saya said...
This comment has been removed by the author.
Saya said...

suka!!

(mak su)

mamawana said...

Assalam,

Dadih... my feveret juga.

Daddy Ziyyad said...

mudah, murah, dan amat mudah juga kita dapat pahala dghn sedekahkan pada jiran2, kan? :)

Normah Kumin said...

Waw, favourate ni, lama dah tak makan...

Kakzakie said...

Buat dadih memang muai CCC. Anak kakak sekarang dah kurang sikit sebab dulu kakak selalu buat... Dulu kalau buat sepekat boleh dapat 20 bekas comel-comel tu mana tak puas..

cikceriacorner said...

tiga lalat..
salam..hehhe..a'ah sedap dan nikmat..sedap lg dimakan sejuk2..

cikceriacorner said...

kakcik..
heheh..a'ah kakcik..makan sejuk-sejuk dan nyamannya apabila masuk tekak..

cikceriacorner said...

hana syed..
hhehehe..a'ah kak..simple aje..selamat mencuba..

cikceriacorner said...

maksu..
hehehe..saya pon suka..

cikceriacorner said...

mamawana..
hehehhe..sy pon..

cikceriacorner said...

daddy ziyyad..
hehhehe..emm betul tu daddy ziyyad..saya setuju..

cikceriacorner said...

normah kumin..
kak normah..hehhe..sedap kak..

cikceriacorner said...

kakzakie..
heheh..oyeke kak..a'ah kan buat sendiri muai kan kak..hhehe