sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Monday, January 10, 2011

ketawa dan senyum itu baguskanss..


(heheheh..pakcik cik ceria yang menceriakan..heheh)

salam ceria..
bagi cik ceria senyum dan ketawa
itu adalah terapi..
ianya merupakan juga satu senaman
dalaman untuk badan kita..
senyum dan ketawa juga 
dapat menceriakan hidup kita..
senyuman juga boleh merendahkan tekanan darah..
senyuman yang diakhiri dengan ketawa
juga secara tidak langsung merendahkan risiko
penyakit jantung, tekanan darah tinggi, strok, atritis dan ulser..
Ketawa juga dikatakan mampu memperbaiki fungsi usus,
 sekali gus meningkatkan pencernaan dan 
penyerapan nutrient dalam badan. 
Ada juga yang percaya ketawa 
boleh membakar kalori 
seperti kita bersenam beberapa minit.
dan senyuman dan ketawa itu dapat
menyejukkan kemarahan dan ketensionan
seseorang..hehhee..
senyuman dan ketawa itu juga awet muda kannss..
xrugi kalo kita senyum dan ketawa..
kita senyum dekat orang,
orang akan senyum dekat kita balik..
ceria selalu..:)


34 comments:

sayangsayangibu said...

senyum satu sedekah kan?

cikceriacorner said...

sayangsayangibu..
heheh..emm betul tu kak..senyum itu satu sedekah..:)

kakcik said...

Senyum dan ketawa yang disertai jiwa yang benar2 tenang, adalah rahsia untuk kelihatan muda! :)

cikceriacorner said...

kakcik..
heheh..akak betul tu saya setuju..terima kasih akak..:)

Daddy Ziyyad said...

tengok gambar pakcik ceria tu, teringat main hantu kum kum masa kecik dulu guna kain pelikat...hehehe

cikceriacorner said...

Daddy Ziyyad..
hehehe..a'ah kan..main hantu kum kum..dulu kecik2 hantu kum kum femes..hheheh

mekchu said...

ketawa itu terapi minda.. ehhh kalo shopping lagi terapi kot.. :)

- GC - said...

muka ni tetap awet muda walopun masam sokmo. haha.


*ayat perasan.

cikceriacorner said...

mekchu..
heheheh..ketawa tu memang terapi kans..hehhe..
kalo shopping best gak..tp kalo duit berkepuk lagi best..bleh shopping mcm2..heheh..:)

cikceriacorner said...

GC..
hehhehe..ok bagusla mcm tu..awet muda ni baguskan..kalo sentiase muda lagi baguskannss...hehheh

bujal X said...

saya seorang yang seriyes kamu tahu!

cikceriacorner said...

bujal x..
hehheheheheheh...ketawa 1000x...
ehheh..sangat tidak percaya kamu seorg yang seriyes...:)

gadisBunga said...

ceria macam kamu. hihi~

cikceriacorner said...

gadisBunga..
heheheh..ceria macam kamu juga..:)

wahida said...

senyum, x perlu kata apa2...

cikceriacorner said...

kak wahida..
hehehe..emm betul..senyum xperlu kata ape2..heheh

Mak Su said...

ketawa di sebalik kain pelikat, hi hi hi

cikceriacorner said...

mak su..
hehehehe..a'ah mak su..terkekek kitaorg ketawa...heheh

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ceria buat kita gembira..


kan ?

h4ni3 said...

*nyanyi*
senyum seindah suria
yang membawa cahaya
senyumlah dari hati
duniamu berseri..

opppsss.. hujan pulak!;p

kak Erna said...

seyum dan ceria selalu..ikut macam cik ceria kan..
dah tentu awet muda..

ckLah@xiiinam said...

Senyum ceria....cekceriacorner!

:D

MOKCIK AZWA said...

makaoii..terkujat mokcik nengok gambor hehehe

salam ceriaa...

cikceriacorner said...

kak reen..
hehehe..emm btul tu kak..saya setuju..ceria buat kita gembira..:)

cikceriacorner said...

n4ni3..
hehheh..saya suka lagu tu..eppy..:)

cikceriacorner said...

kak Erna..
heheheh
senyum n ceria selalu...heheh..cik ceria awet muda?hehhe..ntah la kak..heheh

cikceriacorner said...

ckLah..
hehehhe..terima kasih ckLah..senyum selalu..:)

cikceriacorner said...

mokcikazwa..
hehehhe..lelaki berkain pelikat..hehhe..

sal said...

wah rupanya banyak faedah senyum ya..
kalau tersenyum sorang2 apa makanya..huhu..

cikceriacorner said...

kak sal..
hehehhe..senyum tu bagus..tp kalo senyum sorang2 org xnampak ok..tp kalo org nampak mcm pelik la pulak kanss..hehehhe

DrSinga said...

tapi..
make sure tiada lada di celah gigi anda..

cikceriacorner said...

DrSinga..
hehehehe...tu semestinye...tp kalo ada juga xpela kanss..heheh

Yunus Badawi said...

Kalau tak sempat nak jogging petang ni bolehlah saya ketawa sebagai ganti utk membakar kalori hehehe

cikceriacorner said...

en YB..
heheheh..boleh rasenye..heheh..tp lebih elok jogging kanss..hehehe