sape nak $$$$$$ klik kat sini..hehhehehe

Sunday, March 20, 2011

cerita 13-jangan sombong..:)

salam ceria..
ehhehe..

cikceria selalu ingat kata-kata ini..
10 thn lepas..sewaktu cikceria jadik student..

akak naqibah..kak nawal..orgnye baik dan lembut..
beliau bg tazkirah..

kite kene ingat..
kite x boleh sombong..
kerana..

kite semua dijadikan drpd air mani..
dlm perut ada najis..
dan..
bile mati..
kite semua akan dimasukkan ke dalam kubur / tanah..

sampai sekarang cikceria masih ingat kata2 itu..

terima kasih kak nawal..

heheheh..ceria selalu semua..


 

29 comments:

Cik Ezy said...

yela..
kite sume setaraf..
xprlu nk sombong2..
=)

maya amir said...

betul tu..takleh sombong..dunia ni kecik..bali2k jumpe org yg sama..tak rugi kalau kite berbaik2 dan merendah diri:)

aNiS aNiSa said...

pesan yg akan diingati smpai bila2 kan~ =)

JunAina said...

ayat2 itu membuatkan kita insaf...

salam ukhwah...
jom jalan2...Http://juneaina.blogspot...
terjah dari al-lavendari...

sal said...

yelah betullah tu...

kadang2 bukan nak sombong..tapi pemalu..

TiKa LEh said...

xboleh sombong sbb semua ni kt pnjm je..kena malu lg ptotnya..

kak Erna said...

Aina..betul..tak perlu sombong kita sesama insan ni kan..

cik hani said...

betul2...stuju...
xleh sombong2..
semua sama je..
kn??

Azuan said...

yup..dalam perut tetap najis..hihii

KUREKURE COMEL said...

hehehe...betul jgn sombong...

tp..org slalu kata bila tgk mina...
nmpk mina ni sombong...mcm mne tu...


mina tak sombong yee...tp mina comel...kihkihkih....


gurau je...hehehe...

cikceriacorner said...

cik ezy..

heheheh..emm btul tu cik ezy..

kalo sombong pon xkemana kan..heheh

cikceriacorner said...

kak maya amir..

ehhehe..emm btul tu kak..saya setuju..heheh

cikceriacorner said...

anis anisa..

a'ah pesanan yg diingati smpai bile2..heheh

cikceriacorner said...

junaina..

heheh..salam ukhwah..terima kasih datang..

Cik Ina minat Do do Cheng said...

Betul tu, makcik selalu ingat dalam hati, satu hari semua manusia tak kira taraf tempatnya di dalam tanah.

T@sh Sch@ said...

c3 jumpa kak nawal ke?
lama tak dengar citer kakak2 seniyor kita ...

ikan emas said...

tulis nama kak nawal..

tetiba teringat ada senior dulu nama nawal..tp dia agak kurang sihat sikit..

apa khabar dia agaknya sekarang ni..

al-lavendari said...

lagi satu .. kalau sombong bukan ada untung apa pun !

amry said...

orang yang diam itu jangan disangka sombng. mungkin dia tak nak sebut perkataan2 yang tak elok
tak baik sombong....tapi orang pendiam ni selalu dianggap sombong..hm

Semarak Api said...

dlu kecik2 suke gosok2 kulit smp rs pns..pstu bau.ade bau tanah liat kn..then pcaye kite mmg asl dr tnh.huhu..

semua mkhluk sama di sisi DIA..

decrewz said...

Ingat 1 je, org sombong xkan kemana..

Woofer Storm said...

tkde beza kita semua,yg membezakan bgimna nak guna akal fkiran kita tersebut...ermmm


follow sni^^

en_me said...

hi ateq tewww.. salam pagi senin jerr.. ehehe

noor said...

jgn sombong2 kan
slm kenal juga
ceria2 slalu

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

kiter semua sama..hanya taqwa sahaja yang bezakan kita apabila mengadap Pencipta kita nanti....

Ibu n Abah said...

cikceria....
akak setuju...
sokong 100%
kenapa nak menyombong?
apa lebihnya kita dengan org lain....

gadisBunga said...

betul sangat. kene ingat dari mana asal kita kalau terasa nak menyombong kan...

Amni said...

kadang2 ada orang tak berniat nak sombong... tapi memang gaya dia mcam tu kot...=)

Ann Huda (Ate) said...

Ada orang 'macam tak sombong', peramah dan suka bertegur sapa tapi selalu membangga diri. Kalau cakap, dia aja betol..Itu namanya apa? Eksen? atau Kerek?